Mit 7 Jak zapytam moje dziecko co chce, to mi odpowiada

Nauka komunikacji osoby autystycznej to przede wszystkim nauczanie jej jak ma się komunikować ze światem, jak przekazywać to co chce, co widzi, co czuje. Bardzo istotne jest , aby  od samego początku uczyć prawidłowych wzorców komunikowania się, aby komunikacja odbywała się do innej osoby ,a nie w pustą  przestrzeń  i  aby osoba z autyzmem potrafiła podejść do swojego odbiorcy zamiast biernie czekać,  aż on się pojawi.  Niesamowicie istotną kwestią jest to, aby od samego początku pracować nad spontaniczną komunikacją, aby nie wypracować  schematu, w którym osoba potrafi komunikować się, ale tylko w odpowiedzi na pytanie , a sama z siebie nie potrafi spontanicznie przekazać swoich myśli. Nie wynika to z faktu „że autyści tak maja” ale jest to rezultatem nieprawidłowego uczenia komunikowania się. Użycie symboli lub gestów umożliwia nabycie prawidłowych wzorców komunikowania się i gdy tylko pojawia się spontaniczne wypowiedzi kierowane do odbiorców, będzie można porzucić  AAC.

 

 

Posty z serii „Fakty i Mity” są inspirowane artykułami m.in.  Andy Bondy „ The Unusual Suspect Myths and Misconceptions Associated with PECS” , MaryAnn Romski, Rose A. Sevcik  “Augumentative Communication and Early Intervention. Myths and Realities “ oraz różnymi wypowiedziami rodziców i specjalistów.

One thought on “Mit 7 Jak zapytam moje dziecko co chce, to mi odpowiada

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>