Mit 4 Ale ja świetnie rozumiem moje dziecko

Osoby z autyzmem, nawet  te wysoko funkcjonujące i mówiące maja często problem ze zrozumieniem  tego, że ktoś może myśleć coś innego niż oni  i że cały świat nie czyta im w myślach.  Rezygnując z uczenia  niemówiącej osoby autyzmem jak ma komunikować swoje myśli za pomocą symboli lub gestów, uczymy ją bierności, tego że będziemy czytać  jej w myślach, domyślać się i zgadywać.  Jak dziś pamiętam, kiedy stałam przed lodówką i robiłam pokaz produktów skierowany do plączącego syna i nasłuchiwałam kiedy płacz się zmniejsza. Dziś już nie muszę być jednym tłumaczem zachowań mojego syna, mogę zostawić go z osobą,  która nie przebywa z nim na co dzień i nie musi umieć czytać w jego myślach, gdyż ma on odpowiednie narzędzie do komunikowania się ze światem- symbole

 

Posty z serii „Fakty i Mity” są inspirowane artykułami m.in.  Andy Bondy „ The Unusual Suspect Myths and Misconceptions Associated with PECS” , MaryAnn Romski, Rose A. Sevcik  “Augumentative Communication and Early Intervention. Myths and Realities “ oraz różnymi wypowiedziami rodziców i specjalistów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>